2020. már 21.

Mindenki nyugodjon le az otthonába!

írta: Andi és Tito
Mindenki nyugodjon le az otthonába!

Mit kell venni az utolsó nap?

Sikerült kiszöknöm!

Kihasználva a mára szóló felesleges repülőjegyemet, hogy tudom igazolni, hova megyek, kiszöktem a karanténból. Felmentem a hegyre, ahol a kocsival parkolok és minden gyönyörűségesen szép, bárcsak mindenki láthatná! Virágok, madarak mindenfelé, lágy szellő, tavaszi illatok és egyetlen árva lélek sem semerre. Rendőrrel sem találkoztam, csak a felfelé úton egy autós megállt mellettem és elkezdte magyarázni, hogy kijárási tilalom van és tele van minden rendőrrel. Mondtam neki, hogy itt parkol az autóm, erre megnyugodott, nem kérdezte, az autóval hová mennék, csak elment. Szerintem ő volt a titkos rendőr.

Nagyon megynyugtatott a szabad levegő és a természet közelsége, meditáltam kicsit és összeszedtem magam. A kilátó irányába indultam lefelé, hogy lássam a várost. Gyönyörű, tiszta a levegő és olyan csend van, mint egy forró nyári napon vidéken, sziesztaidőben, amikor semmi nem mozdul, mindneki otthon van és csak a légkondik zúgása jelzi, hogy lakott területen vagyunk. Itt nem tudom mi zúg, mert nincs meleg, inkább fűtés lehet, vagy szellőztető, vagy a kollektív internethasználat.

 img_20200321_072502.jpg

A városhoz közeledve kutyasétáltatókat már láttam párat, de amelyik leült a padra azt a rendőrök felállították és elküldték haza. A hegy lábánál állt a redőrautó, tetején hatalmas kijelző üzente három nyelven, hogy maradj otthon. Katalánul, spanyolul és angolul.

A katalánok teljesen ki vannak akadva, mert amióta a kormány elrendelte a vészhelyzetet, minden autonóm terület elvesztette az önálló rendelkezési jogát, most mindnehol Madrid a főnök és kész. Ráadásul a katalán elnök koronavírusos, otthoni karanténba van zárva, onnan üzenget csak videón, hogy márpedig akkor is függetlenedni fogunk. Nem úgy néz ki, mert egyelőre bevonult a katonaság fertőtleníteni a repülőteret és a kikötőt, valamint átmeneti katonai szállásokat létrehozni és ott elhelyezni a hajléktalanokat. Sima katasztrófavédelem, de a katalánoknak egy rémálom beteljesülése. Mondogatják is, hogy ez teljesen szükségtelen és csak erődemonstráció az egész. Nem tudom, volt egy hetük megoldani az ügyet, biztos szerveztek is valamit, de a hajléktalanok továbbra is kint maradtak az utcákon. A maszkok gyártását viszont megszervezték, de nem maradhattak a katalán maszkok Katalóniában, mert most az is központosítva van, mindent szétosztanak az egész országban. Szolidaritás. Nem lehet azt mondani, hogy én gyártom, csak az enyém, rászorulási sorrend van.

Aztán Magyarországról is jött az üzenet, hogy mindenfelé kivonult a katonaság, háborús helyzet van. Katasztrófavédelem ott is, ez normális, eléggé indokolt mostanság, erre vannak kiképezve és fenntartva, nem szabad tőle megijedni.

Dolgoznak, nem háborúznak.

Árvíz idején is kivonulnak, aztán mégsem szoktunk háborút vizionálni. Valószínűleg most fogják bejenteni ott is végre a kijárási tilalmat, arra készülnek, mert az a pánik csúcspontja. Aztán, mint az árvíznél a tetőzés után, szépen levonul az ár és mindenki megnyugszik. Itt is nagy volt az izgalom a kijárási tilalom kihírdetése előtt, az emberek elkezdtek betárazni mindenféle élelmiszert és a válság slágertermékét, a vécépapírt. Telis tele voltak az üzletek emberekkel, a polcokról pedig eltűnt minden ehető.

Engem is elkapott a vásárlási láz, sok pénzt költöttem az utolsó nap, bár nem kajára, azt mondták, az lesz bőven. Hallgatni kell, amit mondnanak, hogy mi lesz és mi nem lesz. Persze azért bennem is felvetődött, hogy mi van, ha mégis apokalipszis lesz és éhezni fogok, ezért vettem egy tálca tojást, ami amúgy is aktuális lett volna pár napon belül, azzal két hetet simán túl lehet élni, a tojásban minden benne van, ami kell, kivéve a C-vitamint és a szénhidrátokat, de arra meg ott az alma, és tészta meg rízs meg ilyen alap hülyeségek azért voltak itthon, ezekért nem szálltam be a sorbanállós őrjöngésbe.

Én fúrót vettem, mert gondoltam, ha bezárkózom két hétre a lakásba, valamivel el kell foglalnom magam. (Akkor még nem sejtettem, hogy az internet bőven elég.) Megpróbáltam átgondolni mi minden kellhet még a különböző barkácsolási és szerelési munkákhoz, amiért később már nem tudok kiugrani a vasas boltba, előre meg kell venni mindent. Zuhanyzót akarok építeni, ahhoz már szerencsére megvolt a zuhanytálca, a cement, a tégla és némi maradék csempe, igazából csak a csövek hiányoztak. Rettentő nehéz volt ezeket úgy megvenni, hogy még soha nem csináltam ilyesmit, azt sem tudtam, minek mihez kell csatlakoznia, csak az volt a biztos, hogy ez az utolsó bevásárlás, vagy most megveszem, vagy többé nem lesz.

img_20200321_072847.jpg

Függőleges kertet is akarok építeni az udvarra, vagy mi lehet annak a neve magyarul. Falikert. ahhoz vettem a fúrót meg a csavarokat, ötven liter virágföldet és egy zsák gilisztahumuszt. Az olyan komposzt, amit giliszták csináltak.

Speciális dolgokat kell venni, nem konzervet.

Az öntözőrendszerre már nem jutott időm utána rohangálni, azt netről rendeltem, azt ígérik, hétfőre itt lesz. Kíváncsian várom. A növények már nagyjából megvannak, mert elég régóta készülök erre a projektre, már gyökereztettem jópár akantuszt. Az az a növény aminek a leveléről az ókori korintuszi oszlopfőket mintázták. Szereti az árnyékot, szerintem az jó lesz a falra.

Mivel az is világossá vált, hogy ebben a hónapban már Magyarországra nem megyek, vettem guppikat is, amit eredetileg otthonról akartam hozni, mert itt nagyon drága. Ezek az akváriumi patkányok. Elevenszülő halacskák, amik rettentő gyorsan szaporodnak, mindent túlélnek, ennek ellenére itt három eurót kérnek egy darabért, nem akartam ennyit költeni rá, mert később úgyis annyi születik, hogy még sok is lesz, de így pánikban vettem párat. Gondoltam nem fogok itthon ülni hetekig egy üres akváriumot bámulva.

Azóta eltelt egy hét, mindenki nagyon megnyugodott. A boltokba megérkeztek a szállítmányok, feltöltötték a polcokat, az emberek már látják, hogy van minden.

Nem kell több kaja, mint előtte, nem fogunk éhezni.

Nyitva a hentes, a pékség, a zöldséges, bármit lehet venni. Mindenki tudja már, hogy egy dögunalom az egész karantén, nem kell félni, csak várni.

A számok továbbra sem bíztatóak, itt minden szakértő azt mondja, a neheze most jön. Spanyolország tegnap óta a harmadik helyen van világviszonylatban, de már nem sokáig, mert Németországban és az Egyesült Államokban is gyorsabb a növekedés. Amerika egy héten belül a lista élére kerülhet, Kínát is megelőzve. Belegondolni is rossz, hogy ott még csak most kezdik szervezni a karantént, nagyon elkéstek, ráadásul az egészségügyi rendszerhez nincs mindenkinek hozzáférése. Örüljünk, hogy nálunk mindenkit ellátnak, és hogy Magyarországot 85 felderített esetnél lezárják. 

Kitartás! Boldog karantént!

 img_20200321_072127.jpg

Szólj hozzá