2020. már 15.

Barcelonából üzenem

írta: Andi és Tito
Barcelonából üzenem

Indul a karantén

Barcelona közepén, a belvárosban lakom Tito macskámmal egy utcára nyíló helyiségben. Jövő hét péntekre volt repülőjegyem Budapestre, hogy meglátogassam újszülött unokahúgomat, de Spanyolországban és Európában sőt a Világban az elmúlt napokban megváltozott az élet, itt ragadtam. Ma írtam a családomnak egy helyzetjelentő üzenetet, ami úgy tetszett nekik, hogy gondoltam, megosztom szélesebb körben is, valamint olyan hosszú bezártság áll még előttem, hogy gondoltam, ezentúl mást is megosztok majd, amiket mindig is akartam. Ebből is látszik, hogy fantasztikus lehetőségek vannak a karanténban, erre évek óta senki és semmi nem tudott rávenni.

Az üzenet:

KORONA KARANTÉN!!
Szoptatós kismamáknak nem ajánlott!!
Azért így kezdem, mert húgom nem akar tudni róla, de azt mondta így nyugodtan tájékoztathatom a családot, ő nem fogja elolvasni.
Szóval éjféltől 15 napon át kijárási tilalom van. Vásárolni, dolgozni, orvoshoz, rászorulónak segíteni és háziállatot sétáltatni ki szabad menni, de csak egyedül, mindenkitől egy méterre és igazolható indokkal, minden más tilos. A háziállat kitételre persze mindenki rámozdult, az internet tele van vicces videókkal, én is gyártom Titonak a pórázt és az előbb kinyitottam az ajtót, mert fura zajt csapott valaki, ahogy egy fél raklapnyi vizet vonszolt kis kocsin, a másik irányban pedig egy pasit láttam papagájjal a vállán.
Elég sokan mászkálnak kint, pedig már örültem, hogy végre csend és nyugalom lesz. Remélem csak ma hagyják és holnap már bekeményítenek, valószínű, mert láttam a híradóban hogy a rendőrség mindenkit figyelmeztet, Madridban még megafonos drónokkal is! Az azért elég ijesztő lehet, hogy valaki az égből rád kiabál! 3000€ a büntetés. Az egymillió forint! Ha közegészségügyi veszélyt okoz valaki, ez felmehet 60.000-ig!!! Barcelonában már két biciklistát megbüntettek, Granadában egy házibulit tartó 30 fős társaságot.
Ami még durva, hogy nem lesz húsvét!!!
Ez itt kábé olyan, mintha Magyarországon lemondanák a karácsonyt. Tehát valószínűleg ez a 15 napos karantén hosszabb lesz. Olyan hagyományos programok maradnak el sorra sajnos, amire a polgárháború óta nem volt példa.
Amúgy nagyon jófej itt a nép, van szomszédok csoportunk mobilon, már majdnem 150 taggal, hogy senki ne érezze magát egyedül, tudjunk szólni, ha bárkinek bármire szüksége van. Az olaszok példáját követve vannak közösségi balkonprogramok, itt persze nem a himnuszt énekeljük, hanem egy ellenállási dalt este kilenckor, tízkor az egészségügyi dolgozóknak tapsolunk, ami tegnap, az első este már nagyon hangosra sikerült. Én el is felejtettem, de meghallottam a nagy zajt az utcáról és arra rohantam ki az ajtóba tapsolni. Ma lesz egy tüntetés is, lábost kell verni az ablakokban, hogy követeljük hogy a kormány segítsen az egyéni vállalkozóknak, akik elvesztették a bevételeiket, függesszék fel a jelzálog hiteleket, ne töröljék az egészségügyi időpontokat és persze a szokásos, örök téma: Állítsák le a kilakoltatásokat!
Nem is Barcelona lenne, ha nem szerveznének tüntetést még karanténban is!
Kering egy hangfelvétel is, amin egy hapsi jó vidékies akcentussal követeli hogy állítsák le a híradóban a időjárás jelentést, mert mit érdekel az most minket, amikor úgysem mehetünk ki!
Én különben élvezem, amúgy is elég itthon ülős vagyok, főleg a spanyolokhoz képest, akik az egész életüket kint töltik, most legalább lelkiismeret furdalás nélkül megtehetem, van elég kajám, nagyon jó internetem (hála, hála, hála érte, hogy végül beköttettem) és 120m²-en lakom, tehát megbolondulni sem fogok a négy fal között, el se látok a legmesszebb lévő falig. 
Tito boldog hogy ennyit vagyok vele, bármikor játszhatunk.
img_20200316_221950.jpg
Persze ez még csak az első nap, később meglátjuk begolyózom-e és egyre többet írok minden nap...
Sok puszi, nagyon vigyázzatok magatokra, ne találkozzatok vírussal!

 

Szólj hozzá